מה צריך לדעת לפני שמציעים ללקוחות שירות מענה אנושי?

בית עסק שבוחר נכון להציע לקהל הלקוחות שלו שירות מהסוג של שירות מענה אנושי חייב להביא בחשבון מספר שיקולים. ראשית, מאוד חשוב להתאים כל סוג של שירות מענה אנושי לצרכים של קהל היעד והלקוחות. המשמעות היא שניתן למשל להפעיל שירות מן הסוג הזה כדי לספק מידע כללי בלבד, אך אפשר גם לבחור בקו מסחרי יותר שבו השירות של מענה אנושי כולל בתוכו תכנים שיווקיים או כאלה שמניעים את הלקוחות לפעולה.
למידע נוסך על שירות מענה אנושי לחץ כאן.

שנית, מומלץ לברר לגבי המאפיינים השונים של שירות מענה אנושי ביחס לסוג המוצר או השירות. אלו המקומות שבהם רואים את ההבדל בין כל סוג של שירות ובין מידת ההתאמה שלו לדרישות של העסק: אם המענה האנושי לא מסונכרן עם המאפיינים של המוצר או השירות שאותם הלקוחות מחפשים, הוא פשוט לא יהיה אפקטיבי.

איך אפשר להציע שירות מענה אנושי?

מבחינה טכנית, בעלי עסקים יכולים לבחור כמה דרכים להציע לקהל היעד והלקוחות שלהם שירות מענה אנושי ולא ממוחשב או אוטומטי: גיוס כוח אדם או שימוש במודל של מיקור חוץ. בגלל הבדלים רבים בין האפשרויות הללו, רצוי להיכנס אל עובי הקורה ולבחון כל מקרה לגופו.

האפשרות הראשונה של גיוס כוח אדם עבור שירות מענה אנושי ללקוחות מתאימה בעיקר לעסקים גדולים. היא דורשת הכשרה, הדרכה והסמכה ואף מחייבת השקעה מאסיבית בתשתיות תקשורת, חשמל, ציוד מחשבים, השכרת מבנים וכן הלאה.

האפשרות השנייה היא של שירות מענה אנושי במודל של מיקור חוץ. זו אפשרות עדיפה, כי בה בעלי עסקים משלמים סכום קבוע מדי חודש ותמורתו חברה חיצונית מפעילה כוח אדם שמקבל בשמם את הפניות ואת השיחות מהלקוחות.

This entry was posted in עסקים. Bookmark the permalink.