תקן ISO 27001

כל מה שצריך לדעת על תקן ISO 27001

תקן ISO 27001 נועד על מנת לבדוק את רמת אבטחת המידע בכל סוג של ארגון. נכון להיום, יש ארגונים שמחויבים על פי כללי הרגולציה והפיקוח לעמוד בתקן הזה. לעומתם, ארגונים אחרים יכולים להחליט שהם רוצים לעמוד בסטנדרט שנקבע על ידי תקן ISO 27001 על מנת להציג חזות בטוחה ומוגנת יותר כלפי הלקוחות והעובדים. ברמה הרגולטורית, יש ארגונים שנדרשים לעמוד בתקן על מנת לקבל אישור ורישיון למכירת השירותים והמוצרים שלהם.

מה שחשוב לדעת הוא שבעזרת תקן ISO 27001 ניתן להבטיח את שמירתו, ניהולו התקין והשימוש במידע בארגון. זהו תקן מחמיר בכל הנוגע לאופן שבו בודקים את רמת אבטחת המידע בעסק או בארגון, אך יש לו יתרונות גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

היכנסו וצפו! קטעים מטורפים ממצלמות אבטחה:

היתרונות של תקן ISO 27001

מבחינת הארגון, המשמעות של עמידה בסטנדרטים שנקבעו על ידי תקן ISO 27001 היא רמה גבוהה יותר של ביטחון באופן שבו מנוהלות מערכות אבטחת המידע. כאשר מנהלי ארגונים יודעים למשל שהם עומדים בתקן, הם יכולים להבין מכך שמערכת אבטחת המידע שלהם היא ברמה הגבוהה ביותר. במקרים כאלה, התקן משרת את הצרכים של הארגון והוא יכול להתגאות בו גם על מנת להשיג יתרון יחסי מול המתחרים.

מבחינת המדינה או הלקוחות, תקן ISO 27001 נועד ליצור מנגנון לזיהוי סיכונים, כתיבת נהלים והגדרת בקרות לגבי רמת הבטיחות של הנתונים בארגון. יתרה על כך, תקן ISO 27001 בודק עד כמה יהיה זמין לארגן מחדש את הנתונים הללו לצורך התאוששות עסקית מהירה. אם ארגון אכן עומד בתקן הזה, גם הלקוחות שלו יכולים להרגיש בטוחים יותר להפקיד בידיו מידע רגיש בנוגע למוצרים ולשירותים.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.