מטרות שאותן ניתן להשיג דיאטה קטוגנית

דיאטה קטוגנית מבוססת על תפריט שמכיל בעיקר שומנים ולא פחמימות. מצד אחד, צריך להתמיד בה לאורך זמן על מנת להוריד במשקל וכדי לראות תוצאות. מצד שני, דיאטה קטוגנית מציעה יתרונות רבים שלא קיימים בסוגים אחרים של דיאטה. לכן חשוב לא רק להכיר את התפריט הבסיסי של דיאטה קטוגנית, אלא גם לנסות להבין איזה תועלת אפשר להפיק ממנה.

מבחינה רפואית, התועלת המרכזית של דיאטה קטוגנית היא שניתן להפחית את הסיכון למחלות לב. תפריט מסודר של דיאטה קטוגנית מאפשר להעלות את הכולסטרול הטוב ולהוריד את הכולסטרול הרע, בגלל שהגוף מייצר פחות אינסולין. בהקשר הזה, כדאי גם להזכיר את התועלת של דיאטה קטוגנית באיזון רמות הסוכרת אצל אנשים עם סוכרת סוג 2 ואף אצל אנשים עם סוכרת סוג 1.

איך בונים תפריט של דיאטה קטוגנית?

התנאי לניצול התועלת והיתרונות של דיאטה קטוגנית הוא לבנות נכון את התפריט. בניית התפריט הזה היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב, כי צריך להוציא ממנו מאכלים זמינים שחלקם אף נחשבים בריאים – כגון פירות. מנגד, יש להתרגל לתפריט של דיאטה קטוגנית שמבוסס על סוגים שונים של שומנים וחלבונים.

אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לבנות נכון תפריט של דיאטה קטוגנית וכך אף להגדיל את הסיכוי להתמיד בו. התמדה היא לעיתים קרובות פונקציה של היעדים שאותם מציבים, לכן המטרה היא לבנות את התפריט על פי סגנון החיים הקיים אצל כל אחד ואחת מאיתנו. עם הזמן, לומדים טוב יותר איזה מזונות נגישים עבורנו ועוזרים לשמור על מאפיינים של דיאטה קטוגנית ועל איזה מהם צריך לוותר. כמו כן, זה יכול לסייע לנו להתגבר על קשיים.

This entry was posted in אוכל. Bookmark the permalink.