התאוששות מאסון

כאשר מדובר על התאוששות מאסון בתחום העסקי, מדובר על תרחישים שבהחלט יכולים לקרות ולכן ניתן גם להתכונן אליהם בצורה טובה ושקולה. לכל חברה גדולה ואפילו עסקים בינוניים וקטנים יש תרחיש של מה קורה במקרים מסוימים וכל מקרה ישנה דרך פעולה מתאימה.

מדוע יש צורך בתוכנית התאוששות מאסון?

תוכנית התאוששות מאסון היא מסמך המסייע להבטיח את המשכיות העסקית במקרה של אסון. חשוב שיהיה אחד כזה כדי שהעסק שלך יוכל להמשיך בפעילות ויוכל להתאושש מכל שיבושים.

תוכנית התאוששות מאסון יכולה להיות פשוטה כמו קיום אדם או צוות ייעודיים שישתלטו על הפעילות השוטפת במקרה חירום. אם אתה מנהל עסק קטן, תוכל גם ליצור רשימה של אנשי קשר ומספרי טלפון חלופיים ללקוחות שלך שעשויים להזדקק לעזרה לאחר חירום.

תוכניות שחזור נוצרות בדרך כלל בעזרת מומחי IT  , אך אין להסתמך עליהן בלבד. חשוב שמנהלים ועובדים יעבדו יחד במהלך התהליך הזה כדי שיבינו מה צריך לקרות כשיש מצב חירום.

כיצד להשתמש בכלים הנכונים לצרכי ההתאוששות שלך מאסון

במקרה של אסון, חשוב שתהיה תוכנית גיבוי. אבל, אתה צריך גם לשקול את הכלים שאתה צריך עבור תוכנית הגיבוי שלך. לדוגמה, אם אתה משתמש בכלי מקוון עבור תוכנית הגיבוי שלך, ודא שהוא אמין ובעל זמן פעולה טוב. הכלים הנכונים יכולים לעזור לך לחסוך זמן ומשאבים במקרה של אסון. אז מומלץ כי תקפיד להתכונן לגרוע מכל עם חמשת הטיפים הבאים:

  • יש תוכנית גיבוי
  • שקול איזה סוג של נתונים חשוב
  • גיבוי נתונים לא מקוונים
  • שמור את כל הגיבויים שלך במקום אחד
  • בדוק את הגיבויים שלך באופן קבוע

סביר להניח כי אם תהייה מוכן לכל תרחיש בצורה זו, אתה תוכל לעבור אותו בצורה המיטבית ולהתאושש די מהר.

This entry was posted in בטחון ואבטחה. Bookmark the permalink.